Thursday, February 2, 2017

HasbunAllahu wa ni`mal Wakeel


When you feel alone in this world and there's nobody to count your tears, just remember no matter where you are, Allah knows, Allah knows...........



Knowing that Allah knows our condition gives us patience with Allah's decision...........


Accept life as it comes remembering that everything happens according to Allah Almighty's will and nobody can change HIS PLANS!..........

Monday, November 24, 2014

Alfatihah

Dalam kenangan...
7 Mac 1979 - 31 Oktober 2014

Ya Allah, ampunilah kakakku Mardhiah, naikkanlah darjatnya di antara orang-orang yang mendapat hidayah, dan lindungilah keluarga dan keturunannya yang masih hidup. Ampunilah dia dan kami, wahai Tuhan sekelian alam, luaskanlah kubur baginya dan berikanlah cahaya di dalamnya.

Aamiin........


#Teruskanlah berbuat baik, berkata baik, memberi nasihat yang baik...walaupun tidak ramai orang mengenalimu, cukuplah Allah mengenalimu lebih daripada yang lain... Jadilah seperti jantung yang tidak terlihat tetapi terus berdenyut setiap saat hingga membuat kita terus hidup menjelang akhir hayat...

Wednesday, October 9, 2013

Ku Simpan Rasa

KU SIMPAN RASA (karya Dr MAZA)

Kadang-kala,
ku simpan perkataan tidak dapat ku luahkan
kerna menjaga perasaan insan kalimat-kalimatku tersangkut bahasaku direbut
aku berlidah petah tapi bisu
aku bermadah tapi kelu
mengapa daku terbungkam?
Kerna.. agar tiada tangisan ataupun dendaman oleh perkataan

jika dilontarkan
enggan engkau yang terguris atau perasaanmu terhakis
sekalipun jantungku terhiris ku telan rasa yang berisi luka
lalu ku berikan diam atau senyuman
tapi…
di sebalik kepura-puraan menjaga perasaan
jiwaku menggelepar bergelora menuntut hak bersuara
ingin memberita apa yang ada dalam benaknya

jika kau tahu perkataan yang dibisu itu
jika kau faham apa yang ku diam
jika kau menelaah madah yang tidak ku luah...
kau akan tahu betapa benarnya aku..
kau akan perasan betapa daku telah berkorban
kau akan rasa betapa aku menyimpan derita
tapi..
ku pendam dan telan buat sekian
hanya kerna ingin menjaga perasaanmu
agar tidak terganggu sekalipun sengsara di dadaku telah pun tepu

cuma...
bila tiba masanya ketika rasa membuak duka tanpa bahasa
tanpa kata kan ku ubati luka dengan jalan yang tidak dijangka

Saturday, August 17, 2013

Rindu nak mai Langkawi....

YES I AM!!!! rasa rindu sgt nak p langkawi.... tempat ulang-aling sepanjang PJJ dgn husband... asal weekend je..... saya 'terbang' ke pulau mahsuri tu....huhu... ada byk ceritera yang tak dapat dilupakan....

Teringat ayat si suami..."siapa kata Langkawi tak best..." hahaaa...ayat dia duk perli2 isteri bila ajak mai pindah ke langkawi....huhu...xpela abg, di kota sudah kita ni haa........... xpayah duk perli2 lagi ye..hahaa....

ohinciksuami..... jomkitaplangkawimandiairterjun..=)

zaman dating...hehe......
✿(◠‿◠)✿ Senyum..senyum yang berbunga-bunga! ✿(◠‿◠)✿