Thursday, January 27, 2011

He made this little one..=)


For that awesome little smile...

N....... that is you!!

~ LUQMANUL HAKIM ~



1st Day...

1st month...


2nd months...

3rd months...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


3 months already baby boy....

a gud news.....

Hakim dah pandai meniarap... cepatkan...very2 owesome..:)

Do u know Hakim...

Makcu admire ur smile cutiest...

lirik senyumanmu sgt memikat hatiku...:)

sweet smile of love...


1st time pose dlm Masjid Pulau Melaka... dah pandai pose c kecik ni...GREAT!!


EVERYONE LOVE U DEAR~~

Monday, January 24, 2011

:: tentang saya. tunang. nikah. kahwin ::


Kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan segalanya. Sesungguhnya DIA maha mengetahui apa yang terbaik untuk kita


Hai,



Tentang saya.


Rasa lemah...Bangun pagi saya dah rasa sangat blur... Sejak dua menjak ni saya seolah-olah 'go with the flow'. Ikut je apa yang orang sekeliling kata bagus untuk saya....hurmm~



Apa yang saya mahu?



Yang saya mahu sekarang... Hmmm... ntahlaaa...:((




Tentang pertunangan.


InsyaAllah, jika tiada aral melintang, lagi dua minggu saya akan bergelar tunangan kepada kekasih hati...sape dia?? wait n see... ^_^ majlis skali dgn aqiqah my nephew... dah masuk 3 bln c kecik ni.. tp baru nak buat aqiqah..huhu..takpela...yg penting majlis sumenye d harapkan brjalan dgn baik dan lancar...ape pun, persiapan macam2 yang belum disiapkan...Gubahan hantaran, barangan hantaran, hiasan rumah antara perkara yang belum siap... pendek kata sume aQ tak pk... yg dah pasti cume...

catering= done!

kanopi= done!

bunga telor= done!

baju+makeup+aksesori=FREE!

ntah knp relexs je aQ ni...mcm org takdek perasaan...huhu...InsyaAllah, minggu terakhir nanti baru siap semuanya...dah settle keje minggu ni semuanya baru boleh fokus tentang hal tunang...huhu~



Saya agak ralat juga...Err, tak tau apa perkataan sesuai nak ganti ralat tu. Saya rasa, ada unsur-unsur pembaziran masa majlis tunang nanti...sbb tunang je pun.... pelamin mini saya rs mmg tak perlula...slalu utk 'E' Day ni org buat dlm bilik je...nampak manis..itu kata org tua2 la kat kmpg...huhu~ cume hiasan bilik boleh dimaafkan sebab memang dah berhasrat bahawa bilik tidak dikacau masa bertunang. Almaklumlah, bilik tak berapa nak cantik....

Harap-harap majlis nanti berjalan dgn selamat dan lancar..




Tentang kahwin.



Tarikh perkahwinan will b decided on da E Day... Plannya insya'Allah thn ni jgk...CEPAT kan??Sebenarnya aQ tak berapa berani merancang. Selalu saja perancangan tersasar...Tapi family dah mula tanya itu dan ini...++ ade suara latar..... 'SITI ni anak yg bongsu..cucu bongsu lagi... kene buat semeriah yg mungkin...' haiyaa...kak ngah sepupu sulong ku yg seusia dgn ibuku dah berbunyi...pless kak ngah jgn membazir...kite buat sederhana je la ye...

Wednesday, January 19, 2011

:: Seindah Nama ::

Kwn2...=)
Pernah dgr x nama Zinnirah??? Sedpkn name ZINNIRAH.... indah namanye..di sebalik sdp nme tu.. cte die pown bleh jd sntpn rohani jgk...:)klu tak silap ade lagu bagi nama ni dr kumpulan UNIC...cubela dgr..:))

Bercerita soal nama ni... aQ ingat lagi zaman aQ kecik2 dulu...terutama masa zaman tadika sekolah agama petang n sekolah rendah agama JAIM..ustaz n ustazah slalu tanya...terutama Ustaz Ithnin dan Ustazah Rukaiyah..'siti zubaidah, kamu tau ape makna nama kamu ni? kamu tau sejarah di sebalik nama indah kamu tu?' bile ustaz yg tanye...aQ hanye senyum jek...:) al-maklumla, ustaz aQ tu orgnye mmg grg...asal salah jwb kit, asal salah ckp kit..keje die nak dende jek... baik lelaki ke baik pmpn..sume kene dende... huhu~ so, utk elak dr kene sumetu...aQ hanye senyum jek sbb aQ dah ketaq sgt...yg pntg jgnla sekali2 melawan kata2 die.. huhu~ sbbtu aQ tak penah skali pown kene denda dgn die...:) tp aQ syg tol kat ustaz aQ ni..walaupun ms die ngajar dah leh jd pangkat datuk utk aQ panggil..tp bacaan ayat2 Al-Qurannya, sgt2 memikat hati aQ...hingga aQ tanam minat dan berjaya hingga mewakili qariah tilawah al-Quran d peringkat sekolah rendah hingga lah ke peringkat sekolah menengah...Alhamdulillah, terima kasih Ustaz Ithnin...jasamu d kenang hingga akhir hayat sy...:)

Back to the question, bile turn ustazah Rukaiyah (guru ulum syari'ah, JAIM) lak tanye..'siti zubaidah, kamu tau ape makna d sebalik nama kamu ni? jgn jd diri ats nama sj...kene tau maknanya skali! mudah2an blh jd insaniah sprt nama tu!' hehe~ inila satu2 ustazah yg sgt2 baik dan bdk2 suke sgt kenekan ustazah ni...walaupun baik n lemah lembut gerak lakunye tp suara die leh gegarkan satu madrasah tu..hehe~ aQ dgn slumber jwb..'xtau cikgu...nanti balik sy tanye ayah sy...hehe~ terok tol kan jwpn aQ ni...huhu~ ustazah Rukaiyah pon jwb 'sok, sy tanye kamu, klu xdpt jwpn sy cubit. jgn bg alasan lg pasni!!' huhu~ ni la ustazah kesaygn kami sume dl...skrg ni die dah giat dgn persatuan berzanji dgn my mom kat masjid...so, slalu la aQ jumpe die...huhu~

6.30 ptg waktu ngajar tamat bg sesi kedua, aQ pon berkejar balik jumpe ayah tuk gtau ape kerjaumah utk aQ dr ustazah...sampai jek umah, aQ tgk ayh sdg cantas daun pisang...aQ salam tgn ayh n trus ckp' ayh, arini ustazah baik tu bg kejeumah ssh' ayh pon jwb, 'ape yg ssh sgt tu?? (sampai ketawa besar) aQ ckpla..'Die suh adiQ cari maksud nama adiQ, pastu sejarah skali. cepatla yah...mcm mane ni...susahla. nanti die nak cubit adik klu xpat jwb' hehe~ tula care aQ menagih simpati...hahaha~~ ayh pun suh aQ bukak buku dan tulis... Tatkala usiaku 9thn, barulah aQ tau makna dan sejarah d sebalik nama aQ tu... Time kasih ayah...:)

**hebatnya "srikandi Islam SITI ZUBAIDAH" itu.........

Alahai 'Mama Nabila'...

Petg smalam diriku ditemani renyai hujan...Memang hujan lebat masa aQ kuar dr opis smlm...cepat2 aQ turun dr kenderaan opis..kene gak tempias deraian air..tapi takpe...dah lama rsnye tak dpt mandi air ujan...huhu~ sampai je d rumah teringat menu ptg ni ~bee hoon goreng Singapore~

'Mama Nabila' yg teringin sgt nak mkn bee hoon grg Singapore...nasibla ade hosmat yg sudi tlg belikan sume brg2 d cold storage...TQ mas permudahkan kerja kak siti...kesiankan c ibu mengandung...mcm2 die nak mkn..itula..inila...huhu~ sdg aku menumis...tetibe 'mama nabila' ckp "aQ nak pedas, tak pedas aQ tak lalu nk mkn" ishhh...ade ke patut...ah! bukan boleh dgr cakap 'mama nabila' ni...aQ bukan ape..sian kat 'nabila' last2...leh lak die tumbuk lg cili...aishhh...grammm aQ!! org mengandung mane boleh mkn pedas2 sgt...hurmmm, alahai 'mama Nabila' ketegag sungguh!!

dah siap bee hoon Singapore, aku wat la telor hancur bg tabur ats bee hoon n potong daun bwg kasi naik harum bau...huhu~ nyum2...:)hasil dr masakan tu mmg podeeehhhh sungguhhhhhhhhh....sume ni gara2 'mama nabila'...minum lak dgn air soda...isshhh2...
Alahai 'mama nabila'....huhu~ bila d tegur barula berhenti...takpe2..pasni aunty siti akan jg pemakanan 'mama nabila' demi 'nabila' yerk...huhu~ aunty siti sayang 'Nabila'...;)

Tuesday, January 11, 2011

~Pemilik cintaku setelah ALLAH dan RASUL~

Siapa pemilik cintaku setelah ALLAH dan RASUL...(",)

Jumaat yg lalu i got dis book from my fren...terharu sgt2 coz shbat ku ini sanggup pos laju utk aku baca...Alhamdulillah akhirnya sampai jg sebuah buku motivasi berjuduL ‘PemiLik cinTaKu SeteLaH ALLaH daN RasuL' Actly, buku ni dah lama tp mmg sgt2 indah kata2nya dan sgt2 menarik hatiku utk baca ia berulang2 kali coz buku ni sgt2 istimewa untuk insan sprt aQ... kalau kwn2 nak tahu penulis buku ni ialah Fatimah Syarha Mohd Noordin... bagi aQ corak penulisan buku ni sgt2 istimewa...

after bace.. cuba timbuLkan persoaLan..
“SiaPa pemiLik cinTaKu seteLah ALLaH daN RasuL..???” huhu...


^^Semoga sahabat2ku bertemu pemiLik ciNta seteLah ALLaH daN RasuL^^

**Buat kamu yg menghadiahkan buku ini...trime kasih ye...semoga kamu juga berjumpa dgn pemilik cinta setelah ALLAH dan Rasul...Insya'Allah gadis yg terbaik buat kamu dariNya...Semoga dipermudahkan...Amin..:)

Hatiku Bukan PUALAM!

Jam 2.04pg...
1st time aQ menulis blog pepagi tatkala org sdg nyenYak tido... lpas borak hampir 2jam dgn teman se'club' d U dan bertemankan alunan muzik...aQ hanya bediam dan jari-jemariku sj yg menari2 dan menjadi saksi luahan hatiku...huhu..jiwa kacau sungguh mlm ni... best gak dgr cite kwn yg dh bertahun tak jumpe..rs bnr2 bhagia... bile dgr gelagat dan mengenang kembali cerite2 dl..Hati ini sudah lama tidak berperasaan... dah lama ia kering, kemarau, mungkin berhabuk...kini kembali ceria dgn senyuman yg ikhlas dan membahagiakan...Alhamdulillah...rs amat2 tenang kembali...thanxs zim..:)u make me smile....:)many2 thnxs...even Yg ada sudah pergi, yg tiada makin menghilang, yg di sisi belum tentu memahami situasi ku skrg, yg faham belum tentu mendengar, yg mendengar belum tentu merasai...diri yang merasai, segalanya perlu ditelan..Biar pahit, biar keras..namun amat berguna, agar menjadi lebih kuat...semoga segaLanya kembali kpd sedia kala...Amin.

Ya Allah....
aku mohon pada Mu ya Rabbi...
Berikan aku kekuatan...
Tabahkan Hatiku untuk menghadapi ujianMu ini....

Ya Allah....
padamu mu aku memohon pertolongan....
hanya Engkaulah tempatku mengadu...
Hanya Engakalah yang Maha Mengetahui segala yang terjadi....
Hanya Engkaulah yang Memahami isi hatiku...

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim.....
Berkatilah Hidup ku ini....
permudahkan segala urusanku....
Lapangkan dadaku....
Tenangkan fikiranku Ya Allah....

Ya Allah....dengarlah Rintihan hatiku...
Hanya padamu aku memohon pertolongan
Tiada yang lain yang berhak untuk ku pinta...
Hanya padaMu la ya Allah...

"LA ILAHA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINAZZALIMIN..."

Thursday, January 6, 2011

"Seindah Gubahan Pertama"

Alhamdulillah...selesai sudah report PAC utk kesekian kalinya pd thn ini... Finally!! huhu...
so, today ade byk ms utk update myblog....

Hurmmm...
My 1st entry dlm mendahului 2011...~PILIHAN~

Berbicara soal pilihan ini adakalanya ia hanya utk diri sendiri...ada masanya ia perlu melibatkan yang lain... tetapi ikutlah situasi dan pertimbangkanlah yg sebaiknya...

Buat Siti Zubaidah sendiri terutamanya...
Sebagai muslim aQ bukan sekadar bergantung kpd kebijakan, tetapi lebih utama lagi adalah panduan dari Allah...Lebih2 lagi dlm mencari siapakah pemilik tulang rusuk ku yg sebenar... Hanya dariNya tempat aQ memohon dan meminta petunjuk...

Sememangnya hidup ini kitarannya tidak lari drpd menuntut kita utk membuat pilihan dan dgn pilihan itulah yg bakal membuat kita sedih, gembira, atau bertambah keliru...Hidup ini adalh pilihan...walau bagaimana kita mahu hidup dengan cara suka, duka atau sebagainya, ape yg penting memilihnya adalah diri sendiri krn sebagai manusia...kita diberi hak utk mebuat pilihan...dan disebabkan itu...perkataan ISTIKHARAH sering diungkap jua xpernah lekang dibibir manusia...

ISTIKHARAH...
Petunjuk dariNya bukan shj dtg melalui mimpi...ada kala Allah kurniakan ilham kpd kita utk memberi kepastian dan keyakinan dlm hati..jika ada rasa keyakinan itu ada baiknya jgn lah kita merasa keraguan walau sedikit pun krn itu mungkin hanya perasaan atau mungkin juga akibat dr mslah hati dan dosa...Percaya bhw keyakinan itu 'anugerah' drNya...

Atas keizinanmu Ya Allah...
Kau rahmatilah pilihan ku ini...
Dengan keyakinan yg kau berikan kpdku ini jg Ya Allah...kau permudahkanlah ia hingga ke penghujungnya...
Amin Ya Rabbal A'lamin...

"Tiada yang lebih indah daripada mendapat keredahaan ilahi..seindah manapun gubahan pertama tu, selagi tak mendapat keredhaaanNya tetap tiada gunanya..."