Wednesday, March 30, 2011

Patah kan Tumbuh...Hilang kan Berganti

Tajuk mcm sedih...

Tapi papepun senyum lebar2 ye kawan2...;))

Hidup yg sementara ni rugi kalau kite penuhi ia dgn rasa kesedihan...


Yang Patah Akan Tumbuh Yang Hilang Akan Berganti....

Kerap kita dengar ayat nie bila ada sesuatu perpisahan berlaku kn?

Tapi yg sudah patah xsama yg baru tumbuh dan yg sudah hilang takkan sama dgn yg diganti...


Kita meratapi sesuatu perpisahan seolah-olah macam dah tiada lg bahagia utk kita.

Memang kita patut bersedih tp jangan lah sampai meratapi perpisahan hingga lupa pd menyayangi kita.


Contohnya kita masih ada ibu bapa, adik-beradik, saudara-mara, sahabat-sahabat.

Mereka sedia utk menyokong kita sehingga kita mampu dan kuat untuk berdiri dgn sendirinya. Mungkin nampak mudah bukan?

Bagi yang mengalaminya, ibarat hidup di dunia sendiri, tiada lagi tempat bergantung, tiada lagi yang menyayanginya, mengasihinya, mencintainya, mengambil berat tentangnya....

Setiap pertemuan pasti ada perpisahan.


Tapi perpisahan boleh berlaku cara yg berbeza bukan shj putus cinta, tunang, bercerai hidup/mati...

Pasti kita semua xnk akhiri sesuatu perhubungan yg telah terbina dgn perpisahan...

Sebaik-baik Perancang adlh Allah itu sendiri.

Jadi kita hanya mampu merancang....


Org yg pergi takkan sama dgn org yg kita baru kenal.

Tp mungkin dia lebih baik dr sebelumnya. ^_^


Sentiasa bersyukur ke atas segala pemberianNya...


p/s buat kwn2 tersayg n all da readers, berdoa pdNya... Moga jodoh kalian dipermudahkan, insya'ALLAH

Friday, March 18, 2011

(",)

What should I say?
HE IS OFFICIALLY PARTIALLY MINE IN THIS EARTH.
As matter of fact, he is someone that Allah let me borrowed in this life...
Semoga ALLAH merahmatimu dunia akhirat kelak...Amin..

I'm fall in LOVE again...

Perhaps, this is what people call as true love.
Cause I fall in love again n again with the person I already love most...hehe..haiyaaa..
Hari ni aQ jiwangsness...;P
nampak mcm klakar sbb jatuh cinta dgn tunang sendiri...*blushing*tp tu la y aQ rs skrg...hehe~

:::Hati Ini:::


Terlajak Perahu Boleh Diundur, Terlajak Kata??


Pepagi lg aQ dah termenug ats sejadah...
When I was woke up this morning, I thought that I felt so down n couldn't think wisely. Urmm...somtg wrong 2,3 ari ni...
Apa yg aQ tau... aQ mmg salah...;(
Mmg aQ y salah........................:((


I always keep asking myself :
'Kenapa hati aQ ni terlalu mudah u tersentuh mahupun terusik...aQ xsengaja..aQ hanyalah seorang hambaNya yang sentiasa berusha u menjadi dirinya sendiri tp berubah ke arah yg lebih baik...' InsyaAllah.

Pada masa yang sama, tanpa sedar, aQ masih seperti dulu...
aQ mudah terguris hanya krn prkr2 y remeh temeh...Hanya dgn SATU itu dah cukup u membangkitkan sikap keanak-anakan aQ...aQ xnak sumetu ada pd diri aQ...;(



May I story mori ckit kit pepagi jumaat yg as a blue blue sky always...
(should I??) arrghhhh........!!

Sedangkan lidah lagi tergigit..Inikan pula............


We were quarrellings not so often. SELDOM!! If we did, it's just for several hours. It didn't took so much time to settled n usually, it was just began because of a little things too. So~~CHILDISH!! Not him but me, perhaps. As a woman, of course I mostly followed whatever my heart told me n because of that, I usually thought an idiot / stupid things without made any evaluation regarding what will be happen if I'm doing that or this. (Fuhhh..teruknyer aQ...mmg sgt terukla..hurmmm)

In fact, nobody's perfect, right. Hurmm..everyone make mistake n I MUST learn from it. It might be difficult for us to make things right all the time but at least we try. So, I will not make any bigger mistake.
I'm really sorry...very very.......~~~

Whatever happen for these days...But Alhamdulillah, today I dah WARAS!! Hahaha...
My love towards him was never ever change. I pray n really wish we'll be together as a wife and husband. Then, turn to be a mum and dad, insya'ALLAH.. Oh Allah, please hear my pray n do bless our relationship. Thanks for let me met n knew him. Amin...


p/s: aQ rs kerinduanku pd mrk yg tersayang membuatkan aQ cepat terasa. Kesunyian aQ berada di rumah sewa ini dan siaran televisyen yg xmenarik, mungkinkah krn dek sumeni menyebabkn hingga hari ni aQ masih sprt dulu??:( hurmm...DON'T BE like this la siti...Sorry for those who read this entry that might feel that, OMG!!

In conclusion...I NEED U!! YES I am!!

Thursday, March 17, 2011

~IBU~

~IBU KAULAH SUMBER INSPIRASIKU~


aQ punya 1 IBU,

1 hati yg perlu dijaga,

hanya IBU org yg penting dlm hidup aQ setelah ayahku kembali mengadapNya....


Mungkin masa aQ muda belia, aQ 'kurang' nak hargai...darah muda panas bergelojak kdg2 buat aQ lupa..Guris hati IBU, terkasar kata, rasa biasa...langsung x rasa berdosa...Bila semakin matang, aQ sedar IBU sudah byk berkorban...Masa2 yg ada akan aQ cuba membahagiakan IBU...Menyayangi IBU selagi ada nyawaku di atas muka bumi ini...


Syurga dibawah telapak kaki IBU...Bila menjadi isteri syurga di bawah kaki suami...tapi jangan dilupa wahai siti...syurga suami tetap sama..tanpa keredhaan IBU, doa dan restu..hidup kita x akan kemana2..pandangla dgn mata yg sama..krn kedua2 nya telah bersabung nyawa..membawa kita lahir kedunia...

Doaku buat ibu..Moga sentiasa di bawah lindungan yang Esa..Moga IBU ditempatkan di dalam SyurgaNya kelak... Amin...

IBU...

maafkan adiQ...maafkan sgala kekhilafan adiQ...

insya'ALLAH janji adiQ pd arwah ayah xkan pernah pudar...

Tuesday, March 1, 2011

Alam Pertunangan Yang Menguji

Clls, email, sms… tanya khabar...=)

Pd budi bicara aQ, xsalah berkomunikasi jika tujuannya betul...
Perbincangan sprti tempoh pertunangan, urusan perkahwinan, perancangan tmpt tinggal slps perkahwinan, perancang keluarga itu perlu..

Apa yg penting pd aQ cuma bersederhanalah...=)

Bila hati rs xkena, semacam agak berlebihan n tersasar dr maksud2 yg maaruf, belajar tekan brek n kawal stering...biar tenang dgn kebaikan.Itu sahaja...huhu...

Sesetengah pihak pula ade mengatakan bhw psgn yg bertunang itu berdarah manis..yeke??? betulke??? hehe...hurmmm...aQ pon xpastilah...tp itulah ayat yg aQ dgr bila en tunangku kurg bernasib baik dlm bab berhati2 ni after 2 weeks kami bertunang...semoga cepat sembuh sprti sedia kala...=)ape pun yg terjadi, mungkin ini ujian drNya, insyaALLAH ade hikmah d sebaliknya...think +ve n try 2 quash all negative thoughts... everytg will b fine, ya...:)

Do u know how much I miss u??? try google search for that …n u will find dat I miss u inche ACCOUNT !! =D