Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

Monday, March 4, 2013

Garam....secukup rasa


Apa yg secukup rasa tu??? hehe...mesti tu ayat pertama korang bila baca entri kali ni kan...;)

Apepun, ini bukan entri main masak2 ye...huhu...

Sebenarnya saya ingin berkongsi kegembiraan saya bersama rakan2 blogger yang lain...
Alhamdulilah, setelah hampir dua tahun usia perkahwinan, akhirnya en. suami diberi kesempatan untuk berpindah dan merasai nikmat berkeluarga seperti pasangan2 yang lain. Mungkin ini rezeki kami kali ni setelah berusaha sedaya upaya untuk menjadikan impian kami ni satu kenyataan. Hati isteri mana yang tak melonjak kegembiraan bila dapat tahu suaminya berjaya bertukar dan bakal tinggal sebumbung bersama anak dan suami. COMPLETE sudaaa....

Inilah hadiah kedua yang paling terindah selepas kami dikurniakan Nurul Fatihah. Bila saya dapat tahu je berita yang tidak disangka2 tu seolah-olah hilang segala masalah dan terjawab sudah teka teki. Mana tidaknya....if en. suami tak dapat pindah hingga genap dua tahun usia perkahwinan kami, maka sayalah yang akan berpindah ke sana..huhu...=) Saya dah janji dengan en.suami dari mula2 kahwin dulu...Biasalah, dalam rumah tangga selain perlu ada kesabaran, pengorbanan juga kadang-kadang perlu demi kebahagian keluarga tercinta. ^__^ Akhirnya, terjawab sudah.... rezeki saya masih lagi di sini...huhu...In sya Allah, awal bulan 5 ni impian bakal menjadi kenyataan... Welcome home abang...dan selamat menempuh alam "jemmed" hahaaaaa.......;) kalau ada rezeki terjelepuk, ada la nanti versys 1 kat depan umah tu nanti key...:)


Bila dah dapat pindah ni, of course la kawan2 ajak ++ umat rasullullah....tapi kami dah decide nak beri kasih sayang cukup2 dulu pada Nurul Fatihah dan apa jua yang kami dah banyak skip untuk dia. kesian kat si kecik tu... tapi mak saya kata Nurul Fatihah memang budak yang berdikari...alhamdulillah..=) Apapun, ucapan jutaan terima kasih buat korang semua dan keluarga yang telah banyak berdoa untuk kebahagian kami... Mudah2an bertambah2 rezeki mereka2 yang mulia hatinya...=) ameen..


11 bulan usia anak ibu bila ayah dapat tukar.... dah semakin rancak berjalan. pasni bolehla ibu dan ayah main kejar2 dengan fatihah ...=)

p/s: buat kawan2 yang kurang bernasib baik...saya memahami perasaan korang... apa yang penting jangan berhenti berdoa. Mudah2an jalan yang mudah bakal dikurniakan dariNya. ameen...

1 comment:

Julia Johari said...

Alhamdulilah ct sekeluarga akhirnya dpt bersatu dgn izin Allah...ternyata Allah itu maha mendengar dan maha mengasihi...dia dgr doa umatnya, doa usahanya, doa tidak putus asanya...hanya kita perlu tingkatkan KESABARAN sedikit shja sudah membuah kan hasil yg tidak terduga...Syabas dan tahniah sekali lagi ct, kejayaan seorang suami dan anak2 ada wanita yg paling agung dibelakang meraka...iaitu...isteri dan ibu! :)