Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers

Thursday, May 13, 2010

Semanis Kurma ~ Cemburu


Tajuk paling best...huhu...
kata Ustazah Siti Nor Bahiyah dlm rancgan Semanis Kurma, cemburu itu perlu...cume jgn cemburu buta...hehe...
bagi aq, cemburu ni perlu jgk..tp mesti bertempat..kalo tak cemburu nampk mcm tak concern n appreciate lak...cemburu yg berpada2 okla tuu...hehe...

Cemburu merupakan tabiat wanita. Ini juga dialami para istri Rasulullah sallallahu ‘alaihi wasallam dan shahabiyyah yang lain. Namun tentu saja, kecemburuan ini tidak serta merta membutakan hati mereka. Bagaimana dengan kita?

Cemburukah siti zubaidah???♥♥♥♥♥♥♥♥♥
act, cemburu ni adlh lahir dr sifat jujur kita...sumenye secara spontan...kalo syg mesti ade cemburu...kalo takde cemburu mmg tak sygla jwbnye...huhu...tp ade org suke pmpn cemburu...ade pula tak suke...tp, tu depends pd diri msg2...sebaik2nya...better kita tanyela dulu...baru tau jwpnnya...huhu...bagi aq, apa yg penting sekali kepercayaan..tapi ade ke manusia yg boleh kita percaya 100%??ada kah?? still in mind...hurmmm...

Bagi yg sdh bergelar zaujah...
Sebenarnya, kita perlu memahami bahawa cemburu adalah satu tuntutan dalam Islam dan menunjukkan anda sedang memiliki suami yang bertanggungjawab dan sedang subur imannya. Bagi suami pula.... bergembiralah kamu bagi yang memperolehi isteri solehah kerana suami tidak lagi sukar untuk mengelakkan dirinya dari terjerumus dalam lembah kedayusan dan kemungkaran... Ini kerana tanpa sebarang campur tangan dan nasihat dari suami, isteri sudah pandai menjaga aurat, maruah dan dirinya.
Nabi Saw bersabda :

Ertinya : “Dari tanda kebahagian anak Adam adalah memperolehi wanita solehah ( isteri dan anak)” ( Riwayat Ahmad, no 1445, 1/168 )

#Cemburu seorang suami dan ayah adalah wajib bagi mereka demi menjaga maruah dan kehormatan isteri dan anak-anaknya.

Wallahu a’lam...;)

No comments: